«Болашақ мамандығын іздеуде»
9-сыныптағы сынып сағаты
«Болашақ мамандығын іздеуде»
Мен де, басқа ешкім де алмайды
Сіз үшін осы жолмен жүріңіз
Сіз оны өзіңіз өтуіңіз керек.
Уолт Уитман
Мақсаты: Жоғары сынып оқушыларын адамгершілікке тәрбиелеу. Балалардың дүниеге, адамдарға, іскерлікке, оқиғаларға өзіндік көзқарастары мен көзқарастарын қалыптастыруға көмектесу; өзіне және басқаларға қойылатын талаптар.
Мұғалім: Айналаңыздағылардың бәрі сіздің ересек адам екеніңізді үнемі айтып отырады. Бірте-бірте тәуелсіз өмірге қадам басасыз. Мектеп те емес, ұстаздар да, ата-аналар да емес, өз өміріңізде көп нәрсені өзіңіз анықтап, өмір жолын таңдауға, оған жауапкершілікпен қарауға, өмірдің алдыңызға қойған сұрақтарын түсініп, жауап беруге тиіс уақыт келді.
Адам қабылдаған ондаған, жүздеген шешімдердің ішінде бірде-біреуі маңыздылығымен, тағдырына әсер етуімен, қай жолға түсу, қай жолды таңдау шешімімен салыстыруға келмейді.
Жігіттер:
Таңдау дегеніміз не? (өзіңе дұрыс, артықшылықты ал.)
Біз нені таңдаймыз? (достар, музыка, киім, мамандық, іс-әрекет)
Қалай таңдаймыз? (ұнату, ұнатпау, рұқсат беру немесе бермеу)
Мұғалім: Өмірдің өзі таңдау. Қандай өмірді таңдау керек? Қай жолмен жүру керек? Сіз өзіңізге осындай сұрақ қойып көрдіңіз бе?
Адам өмірі жол сияқты. Тек осы жол уақытында жүреді. Күннен-күнге, сағаттан сағатқа біз өтеміз, өмір сүреміз, өсеміз және өзгереміз, гүлденеміз және қартаямыз. Біздің өмір жолымыздың басы қайда? Әрине, Балалық шақ елінде.
Сіздің жасыңыз - «өсімдіктерді трансплантациялау» - өзін-өзі анықтау. Дүниеге, адамдарға, бизнеске, оқиғаларға өзіндік көзқарастарыңыз бен көзқарастарыңыз болатын уақыт; өзіне және басқаларға қойылатын талаптар. Сондықтан, әрқайсыңыз қайда бару керектігін ойлап, жол қиылысындағы рыцарь сияқтысыз.
Ал енді дене шынықтыру жаттығуларын жасайық: мен сізге сұрақтардың фрагменттерін ұсынамын, оларды толтырып, өз жауаптарыңызды беріңіз.
Өмірде не бар...?
Мен кім болар едім...?
Неліктен адамдар...?
Қандай қасиеттер...?
Қалай таңдау керек...?
Мен... бола аламын ба?
Мен үшін не...?
Менде... бар ма?
Мен не болар едім...?
Онсыз жасауға болады ма...?
Қалай жеңуге болады...?
Еркек деген не...?
Жігіттер жауап береді.
Демек, адам болмысының құрамдас бөліктерінің бірі – оның тағдырын таңдауы. Расул Ғамзатов былай деп жазды:
Біздің көзіміз аяғымыздан әлдеқайда жоғары:
Осы тұрғыдан алғанда мен ерекше белгіні көремін.
Біз бәріміз әркім жасай алатындай жаратылғанбыз
Бір қадам жасамас бұрын бәрін тексеріңіз.
Мұғалім: Әрқайсымыз жарқын, әдемі өмірді армандаймыз.
Ал енді біз өміріміздің негізгі басымдықтарын таңдауға тырысамыз.
Тапсырма: білім, отбасы, денсаулық, шығармашылық, жұмыс, бейбітшілік, ойын-сауық, махаббат, табыс, бостандық, ақша, достар деген сөздер жазылған карталарды пайдаланып, сіз үшін өмірдегі ең маңызды бес басымдықты таңдаңыз.
Балалар жұмысы.
Сіздің мәлімдемелеріңізден сіз өмірдің сіз үшін маңызды үш саласын анықтайсыз деп қорытындылаймыз: отбасы, жұмыс, достар.
Бүгін біз болашақ мамандығыңызды таңдауда қажет жеке қасиеттерге көбірек көңіл бөлетін боламыз.
Ч.Дарвиннің «Егер сіз жұмысты сәтті таңдап, оған жаныңызды салсаңыз, бақыт сізді өзі табады» деген сөзі бар.
Сіз бұл сөздермен келісесіз бе? Сіз қолдайтын және қарсы қандай дәлелдер келтіре аласыз?
Таңдауыңызда нені басшылыққа аласыз?
Мамандық таңдауда ескерілетін факторлар:
Қалау – қызығушылықтар, тілектер, бейімділіктер
Мен істей аламын - жеке тұлғаның мүмкіндіктері: қабілеттері, білім деңгейі,
тұлғаның психологиялық ерекшеліктері, денсаулық жағдайы.
Бұл қажет – еңбек нарығының кадрларға деген қажеттіліктері
Мына сөздерге назар аударыңыз: өз тағдырыңызды табу дегеніміз - өзіңізді, бейімділіктеріңізді, мүдделеріңізді түсіну, өзіңізге, мұраттарыңызға, мақсаттарыңызға мәңгілік адал болу.
Өмір таңдауда қателеспеу үшін адам бойында қандай қасиеттер болуы керек деп ойлайсыз?
Дарындылық (қабілетті дамытудың ең жоғары дәрежесі ретінде):
«Жалпы айтқанда, дарындылық - бұл өте күрделі, қиын ұғым және ол адамның қабілетіне қатысты емес, адамның тұлға ретінде қандай екендігі туралы».
Мақсаттылық:
«Егер олардың қол жеткізгісі келетіні белгісіз болса, ештеңе де жақсы болмайды» (А.С. Макаренко).
Адамның өмірлік мақсаттары болуы керек пе?
Енді сіз өзіңізге қандай мақсаттар қоя аласыз?
Мақсатыңызға қалай жетесіз?
Бірақ мақсатқа жету үшін, әрине, еңбекқорлық қажет.
Ынта:
«Еңбексіз таланттың құтқаратын күшіне мүлде сенбеймін. Ал ең тұрақты жас жігіттің басын айналдыруға жететін табыстардан кейін мен қолымнан келгеннің барлығынан үйрене бердім, жұмыс істедім, жұмыс істедім, еңбек еттім» (Ф.И. Шаляпин).
Фазу Алиеваның «Ұл» өлеңінен үзінді тыңдаңыз:
Сіз, ұлым, есте сақтауыңыз керек: өйткені
Жаңа темір парағы да тот басады,
Ылғалдылықта ол пайдасыз болады
Ал олар оған жұмыс таба алмай жүр.
Адамның жаны бірнеше есе қиын:
Ал жанның есігінде және осы есіктің саңылауында
Оған жүз тот пен жамандық келеді ...
Олардың кем дегенде үшеуін есте сақтаңыз:
Біріншіден, қызғаныш. Сен оны өлтір
Бүршікте. Және дұрыс үйреніңіз
Басқа адамдарды қызғанышсыз бағалаңыз
Олардың сәттіліктерін құрметтеңіз
Екіншісі - ашу. Жамандық сезімінен қашыңыз.
Бұл мейірімділік. Басқаларды сүйіп өмір сүр
Басқаны айыптасаң, өзіңді сотта,
Өзіңізді кешірген болсаңыз, басқаларды кешіріңіз.
Жамандықта, салқын шешімде
Күте тұру. Және ашуыңызды көрсетпеңіз.
Байқаусыз балағаттамау,
Кейін өкінбеу үшін.
Үшіншісі - біздің көптеген қиындықтарымыздың тамыры -
Адам бойындағы барлық ізгі қасиеттерді өлтіруші -
Жұмыссыздық. Және мәңгілік ұят
Адамдарда жамандық болған жоқ, жоқ.
Диванда бос күрсінбей,
Ал пайдалы еңбек мерекесінде
Мағынаңызды іздеңіз ... Және көңілсіздік
Ешқашан санаңызды бұзбаңыз.
Жаттығу. Ал енді «Өмір жолы» бойындағы саяхатта қандай мінез-құлық ерекшеліктері басты болып, қандай қасиеттерден арылуға болатынын анықтауға тырысайық.
Карточкамен жұмыс: мейірімділік, сатқындық, ақымақтық, күш, алдау, намыс, әділдік, ақылдылық, арсыздық, әлсіздік, тектілік, көреалмаушылық, шыншылдық, төзімділік, батылдық, дөрекілік, өшпенділік, өзіне сенімділік, ашулану, байсалдылық, ашу, кек, дөрекілік, адамды құрметтеу, мақтаншақтық, жанашырлық, екіжүзділік, жайдарлылық, немқұрайлылық, ар-ождан, жауапкершілік, борыш.
Таңдауыңызды дауластырып, арылу керек қасиеттерді сызып тастаңыз.
Балалардың дәлелді жауаптары.
Сізге қандай адами қасиеттер ұнамайды? Мүмкін болса, себебін түсіндіріңіз. Сізге құрмет көрсету үшін адам қандай қасиеттерге ие болуы керек?
Тренинг.
«Шеңбер» жаттығуы.
Шеңберге тұрып, сол жағыңызда тұрған адамның бойындағы ұнаған мінез-құлық қасиеттерін кезек-кезек атауларыңызды сұраймын.
«Достарыңды қолда» жаттығуы.
Сыныптастарыңыз қандай мамандықтарды таңдағанын білдіңіз, ол мінездің жағымды қасиеттері деп аталады. Менің қорапшамда сыныптастарыңның есімдері жазылған парақшалар бар. Сіз жапырақтарды сызып, бұл адамның кәсіби ниетін жүзеге асыруда табысқа жету үшін өз бойында қандай сапаны атайсыз (оқушы жауаптары).
«Мен оны өзіме аламын» жаттығуы.
Сіз компанияның директоры болсаңыз, жұмысқа алынатын екі адамнан тұратын бүкіл топтан таңдауыңыз керек. Қағазға сыныптастарының атын жазып, себебін қысқаша жаз.
Жарайсың! Рахмет!
Жастық шақ - армандардың, иллюзиялардың уақыты, егер бұл сізбен бірге болса, өте жақсы.
Бірақ шынайы өмірмен кездесу - бұл көбінесе ауыр жұмыс, махаббаттағы, сүйікті ісіңіздегі, кәсіптегі көңілсіздік және, сайып келгенде, бұл өз-өзінен көңілі қалу. Сіз бұған дайын болуыңыз керек, әйтпесе адам бұзылуы мүмкін.
Сіз пессимист пе, әлде оптимист пе?
«Оптимист және пессимист» атты іскерлік ойын ойнайық. Біз объективті, бейтарап, өмірге байсалды, практикалық көзқараспен қарайтын судьяны таңдауымыз керек.
Мамандық таңдауыңызға материалдық жағдай әсер етеді дедіңіз. Келесі жағдайды талдаңыз: Бір жігіт дәрігер болуды армандаған, бірақ, өкінішке орай, мектептен кейін медициналық университетке түспеді. Басқа университетке түскісі келмей, ауруханада тәртіп сақшысы болып жұмысқа орналасуды ұйғарды.
Тапсырма: Оптимистер бұл жағдайда оң жақтарын, ал пессимистер жағымсыз жақтарын табуы керек.
Төрешіге сенімдірек көрінетіндер жеңеді.
Біз кез келген жағдайда оң және теріс тұстарды табуға болатынына сенімдіміз.
Мен Д.С.Лихачевтің «Рефлексиялар» кітабындағы сөздерін оқығым келеді: «бізді түлек қандай қасиеттерге ие болуы керек екендігі қызықтырады ... Ақылға қонымды оптимизм. Ол өмірдің барлық қиындықтарына дайын және абыроймен төзе білуі керек, оларсыз өмір сүре алмайсыз және оларсыз өмір бос болады.
Кәсіби жұлдыз жорамал.
Көптеген ғасырлар бойы жеке қасиеттер мен адам туылған зодиак белгісі арасындағы байланысты табуға тырысты. астрологқа сөз.
Зодиак белгілері
студенттер
Арнайы мамандықтар
Суқұйғыш
Инженер, механик, мұғалім, аудармашы
Овен
Мұғалім, актер, фермер, дәрігер, журналист, стюардесса
Балықтар
Бағдарламашы, есепші, детектив, электрик, заңгер
Телец
Спортшы, инженер, экономист, әлеуметтік қызметкер
Егіздер
Инженер, әскери, жүргізуші, ұшқыш, аудармашы
Өзен шаяны
Менеджер, есепші
арыстан
Бизнесмен, менеджер, дизайнер, әлеуметтік қызметкер
Бикеш
Инженер, психолог, дәрігер
таразы
Экономист, бағдарламашы
Скорпион
Бағдарламашы, фермер, механик
Стрелец
Дәрігер, криминалист, менеджер, ұшқыш
Козерог
Заңгер, дипломат
Орыс мақалы: «Әркім өз бақытының ұстасы» дейді. Болашақ мамандықты таңдағанда, әрине, мінез-құлқыңызға, қызығушылықтарыңызға, қабілеттеріңізге баға беріп, жоғары деңгейдегі маман болуға қабілетті екеніңізді елестетуге тырысасыз. Бірақ бұл мамандық таңдаудағы алғашқы қадам ғана.
Келесі - мақсатқа жету үшін өзін-өзі жетілдіру.
Бүгін біз мамандықтар туралы, сенің кім болғың келетіні туралы айтқан жоқпыз. Біздің сұхбатымыз сізге өміріңіздегі маңызды таңдау жасауға көмектеседі деп ойлаймын.
Дегенмен, адам қанша ақылды, қабілетті, дарынды болса да, оның жан дүниесіне ар-ождан, жауапкершілік, парыз мәңгілік орныққанда ғана адамгершілігі мол тұлғаға айналады.
Менің моральдық таңдауымды жасау керек:
Әркім өзі таңдайды
Әйел, дін, жол.
Шайтанға немесе пайғамбарға қызмет ету
Әркім өзі таңдайды.
Әркім өзі таңдайды
Махаббат пен дұғаға арналған сөз.
Дуэль қылыш, жауынгерлік қылыш
Әркім өзі таңдайды.
Әркім өзі таңдайды
Қалқан мен сауыт, штаб және патчтар.
Соңғы жазалау шарасы
Әркім өзі таңдайды.
Ю.Левитанский
Бүгін біз өз алдымызға маңызды сұрақтар қойып, соларға бірге жауап іздеуге тырыстық. Бірақ бүгін бастаған әңгімеміз сіздер үшін осымен бітпейді, жан дүниелеріңізде жалғасын тапса екен деймін.
Шындыққа, жақсылыққа, сұлулыққа ашық бол! Сонда сіз өзіңіз үшін жалғыз дұрыс моральдық таңдау жасай аласыз.
Мұғалім: Ал енді мен сендерге ұлы адамдардың өмір сүру ережелерін оқып, өзіңе ең маңыздысын таңдауды ұсынамын.
ЕСКЕ АЛУ
Томас Джефферсон (американдық философ, Америка Құрама Штаттарының үшінші президенті, Тәуелсіздік Декларациясының жобасының авторы):
1. Бүгін істей алатын істі ертеңге қалдырмаңыз.
2. Ақылдылардан сабақ алудан қорықпа. Ақымақтар да – не істемеу керектігін үйретеді.
3. Уақытыңызды босқа өткізбеңіз. Оның әрбір бөлігі бірдеңені үйрететін, бірдеңе жасайтын нәрсемен (оқу, дене еңбегі, ақылға қонымды ойын-сауық) толтырылуы керек.
4. Өз еркіңізге қарсы ештеңе жасамаңыз.
5. Ашумен ештеңе істеме, ашулансаң онға дейін, қатты ашулансаң жүзге дейін сана.
6. Сіз жүріп өткен жолға жүйелі түрде қараңыз: сіз мұны істедіңіз бе, жоспарлағанның бәрін орындадыңыз.
7. Қиындықтардан ешқашан шегінбеңіз.
Константин Дмитриевич Ушинский (ұлы орыс мұғалімі):
Бейбітшілік мінсіз, кем дегенде сыртқы жағынан.
Сөз бен істегі туралық.
Іс-әрекеттің ойлылығы.
Анықтау.
Өзіңіз туралы орынсыз бір ауыз сөз айтпаңыз.
Уақытты бейсаналық түрде өткізбеңіз: не болатынын емес, өзіңіз қалаған нәрсені жасаңыз (жоспарлаңыз).
Ешқашан мақтанбаңыз, не бар, не болады.
Әр кеш сайын өз іс-әрекеттеріңнің есебін бер (өзіңе).
Бірнеше күн бұрын сізден бірқатар сұрақтарға жауап беру сұралды. Олардың арасында мыналар болды:
Болашақ өміріңізді қалай құрғыңыз келеді?
Жауаптар сіздің қолыңызда, бірдеңе қосуға болатынын көріңіз.
(Әркім жауап беруі керек, жауапты оқуға болады).
Жауаптарыңызды оқып, енді мұқият тыңдай отырып, біз қорытындылауға тырыстық, осылай болды (жүргізуші дауыстап оқиды).
Сынып жетекшісінің қорытынды сөзі.
Әлеуметтанушылар пайдалы бақылау жасайды: жұмыс берушілердің барлығы дерлік жас қызметкерлердің жұмыс өмірінде және жұмыс тобында қарым-қатынас орнатуда дағдылардың жоқтығы, мінез-құлықтың тұрақсыздығы, шамадан тыс эмоционалдылық сияқты қасиеттерін теріс бағалайды. Сондықтан коммуникативті дағдыларды, тәртіпті, эмоционалдық тұрақтылықты қалыптастыру қажет. Бұл жерде өзін-өзі тәрбиелеу басталады. Адамның болашақ мамандығын ойдағыдай меңгеруіне қажетті қасиеттерді дамыту мақсатында өз санасына, ерік-жігеріне әсер ету үшін қолданатын әдістер мен әдістердің ішінде негізгілері өзін-өзі тану, өзін-өзі тәрбиелеу, өзін-өзі реттеу, өзін-өзі сендіру, өзін-өзі бақылау, өзін-өзі мақұлдау, жаттығу. Кәсіби өзін-өзі тәрбиелеу, зейінді, есте сақтауды, ойлауды, қиялды, қозғалыстарды үйлестіруді дамыту бойынша кеңестерді Елизавета Николаевна Прощицкаяның «Мамандық таңдау» кітабынан табуға болады.